Rozwój e-usług w Mieście i Gminie Koniecpol - szansą na nowoczesność

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
10 lutego 2017

Logo UE

PROMOCJA PROJEKTU

Projekt jest realizowany przez Miasto i Gminę Koniecpol, wykonującą swoje zadania przy pomocy Urzędu Miasta i Gminy w Koniecpolu.
Projekt obejmuje 1 typ projektu.
Zaplanowany następujący zakres prac:

  • [Z1] OPRACOWANIE DOKUMENTACJI APLIKACYJNEJ I ZARZĄDZANIE PROJEKTEM
  • [Z2] ELEKTRONIZACJA PROCESU KONSULTACJI SPOŁECZNYCH
  • [Z3] URUCHOMIENIE SYSTEMU KOMUNIKACJI MOBILNEJ – w ramach zadania nastąpi wdrożenie e-usługi na 4 poziomie dojrzałości, dostępnej również na aplikacje mobilne
  • [Z4] ZAKUP INFRASTRUKTURY NIEZBĘDNEJ DO WDROŻENIA SYSTEMÓW I REALIZACJI E-USŁUG
  • [Z5] URUCHOMIENIE E-USŁUG FINANSOWYCH- uruchomionych zostanie 6 e-usług na 4 poziomie dojrzałości
  • [Z6] REALIZACJA SZKOLEŃ
  • [Z7] WDROŻENIE E-USŁUG PUBLICZNYCH DLA URZĘDU MIASTA I GMINY- wdrożonych zostanie 30 e-usług na 3 poziomie dojrzałości
  • [Z8] PROMOCJA PROJEKTU.

Celem projektu jest wzmocnienie potencjału Urzędu w zakresie funkcjonowania, jakości i dostępności świadczonych usług publicznych – poprzez zwiększenie dostępności i dojrzałości e-usług publicznych. Realizacja projektu wygeneruje wiele korzyści, m.in. oszczędność czasu klientów i Urzędników, zmniejszenie kosztów funkcjonowania, zwiększenie kompetencji w obszarze technologii informacyjno- komunikacyjnych.

Efekty:

  • ŚRODOWISKOWE, w tym:
    - zmniejszenie wykorzystania papieru – procedowanie w wersji elektronicznej przełoży się min. o oszczędności 1 stronę wydruku papieru/ sprawę, co w skali roku spowoduje znaczną oszczędność papieru,
    - umożliwienie załatwienia spraw w pełni drogą elektroniczną ogranicza emisję CO2 poprzez eliminację potrzeby przyjazdu do Urzędu przez klienta w liczbie średnio 1 kg CO2/3 km przebyte samochodem [wartość uśredniona].
  • GOSPODARCZE, w tym:
    - obsługa korespondencji w formie elektronicznej zmniejsza koszty eksploatacyjne średnio o 3 zł zł/wysłany dokument (opłata pocztowa, druk, papier, archiwizacja);
    - obsługa korespondencji w formie elektronicznej skraca proces wysyłki średnio o 10 minut/pismo,
    - prowadzenie korespondencji w formie elektronicznej skraca proces załatwiania sprawy średnio o 80% na sprawę (czas załatwienia sprawy przyjmuje się 14 dni roboczych);
    - umożliwienie załatwienia spraw w pełni drogą elektroniczną skraca czas niezbędny do załatwienia sprawy po stronie klienta urzędu o 1 godzinę na sprawę;
    - znaczące podniesienie poziomu bezpieczeństwa przetwarzania danych.
  • SPOŁECZNE, w tym:
    - podwyższenie standardów obsługi,
    - możliwość realizacji celów strategicznych związanych z zapewnieniem wysokiego poziomu organizacyjnego,
    - oprawa wizerunku Gminy – wdraża nowe technologie, można załatwić swoje sprawy „nie wychodząc z domu”,
    - poprawa atrakcyjności obszaru, na który oddziaływać będzie projekt jako miejsca inwestowania,
    - poprawa warunków życia niepełnosprawnych mieszkańców.

Wartość projektu: 609 800,52 zł
Wartość dofinansowania: 518 330,45 zł (85%)

Realizację projektu zaplanowano na okres od 01.04.2016 r. (II kwartał 2016 r.) do 31.03.2018 r.